Adaptív IQ-mérés a tehetség-azonosításban

Kovács Kristóf

Tehetséggondozási pojektek kiválasztási szakaszában sokszor használnak a kognitív képességeket mérő teszteket. Nagy léptékű projektek esetében azonban ez nem mindig megoldható papír-ceruza tesztekkel, egyrészt a nagyon nagy számú jelentkező, másrészt a megoldókulcs miatt. Az adaptív IQ-mérés azonban optimálisan használható nagy számú jelentkező tesztelésére, és a megoldókulcs biztonsága sem jelent problémát, hiszen egy adaptív teszt esetében nincs egységes, előre rögzített feladatsor.

A Magyar Templeton Program jelenleg is zajló kiválasztási szakaszában nagyjából 15 000 diák töltötte ki a Mensa HungatIQa-val kollaboracióban készült adaptív IQ-tesztet. A kiválasztási szakasz befejeztével megkezdődik az adatok feldolgozása és a tapasztalatok értékelése.

Kapcsolódó közlemények:

Kovacs, K., „The applications of computerised adaptive intelligence-testing in identifying talent", 21st Conference of the World Council for Gifted and Talented Children, Odense, Denmark, 11/8/2015

Kovács K., „Adaptív tesztelés és IKT-alapú oktatás", A Magyar Pszichológiai Társaság XXIV. Nagygyűlése, Eger, 29/05/2015

Kovács K., „Adaptív tesztelés a pedagógiai értékelésben", XIII. Pedadógiai Értékelési Konferencia, 24/4/2015, Szeged

Kovács K.„The applications of computerised adaptive intelligence-testing in identifying talent", 6th International Symposium of Health Sciences, Pristina, Kosovo, 9/10/2015

Kovács K.„What is IQ? Life beyond general intelligence", Mensa Meeting of the International Board of Directors, Novi Sad, 2/10/2015


< Vissza